انجمن علمی دانشکده علوم و فناوری زیستی

دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی (ره)

توکسین های باکتری

توکسین های باکتری

توکسین های باکتری ها را به طور کلی می توان به دو دسته بندی کرد:


1) اندوتوکسین ها که از اجزای دیواره سلولی باکتریایی مانند غشاء خارجی ،می باشند وپس از لیز باکتری ، به درون محیط آزاد می شود که بارز ترین مثال آن لیپوپلی ساکارید است.  


ادامه مطلب

[ شنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۰۲ ب.ظ ] [ Sh_ Bahrami ]

[ ۰ ]

انتخاب_رشته_کنکور96

[ پنجشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۶، ۰۶:۵۲ ب.ظ ] [ Sh_ Bahrami ]

[ ۰ ]

دانشمندان در پی انجام یک آزمایش جنجالی در مغز انسان



 

 

دانشمندان در پی انجام یک آزمایش جنجالی در مغز انسان

دانشمندان به دنبال انجام یک آزمایش بسیار جنجالی درمورد مغز انسان و علم فیزیک هستند و نکته جالب این آزمایش، احتمال تسلط کامل علم فیزیک بر مغز انسان و ایجاد محدودیت برای آن است!

به گزارش کلیک، شاید یکی از جذاب ترین و جالب ترین پدیده ها در فیزیک کوانتوم آن چیزی است که انیشتین از آن به عنوان یک “اقدام شبح وار در یک فاصله معین” و یا درهمتنیدگی کوانتومی یاد کرده است.


ادامه مطلب

[ پنجشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۶، ۰۶:۴۷ ب.ظ ] [ Sh_ Bahrami ]

[ ۰ ]

نانو ذرات (Nano particle) .....

نانو ذرات (Nano particle)

 بیوتکنولوژی میکروبی، سینتتیک بیولوژی، نانوبیوتکنولوژی

نانو ذرات (Nano particle) :

نانوذرات، ذرات جامد کلوییدی هستند که اندازه ای در محدوده ی 10 تا 1000 نانومتر را دارا می باشند. از لحاظ به مجموعه نانوکپسول ها، نانواسفرها (Nano sphere)و یا حتی شبکه های پلی مری که دارو در ، مقیاس مولکولی در آن ها حبس شده باشد، نانو ذره اطلاق می شود. نانو کپسول ها یک کره کوچک که فقط دیواره و جداره آن پلی مری است داخل کره فاز دیگری وجود دارد که دارو داخل آن قرار می گیرد. اما نانواسفرها یک کره پلی مری است و داخل ماتریکس آن نیز پلی مر تشکیل شده است و دارو داخل این ماتریکس قرار می گیرد.



ادامه مطلب

[ سه شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۶، ۰۸:۵۴ ب.ظ ] [ R_ Rezaei ]

[ ۰ ]

ویروس‌هایی که باکتری‌خوار شدند!!!!!!!


ویروس‌هایی که باکتری‌خوار شدند!
دانشمندان با تغییر ویرایش ژن ویروس‌ها ویژگی‌های آنها را تغییر داده و آنها را به باکتریوفاژ (باکتری خوار) تبدیل کرده‌اند و عوامل بیماری زای آن را برای انسان از بین بردند. به گزارش به نقل از پایگاه یونیورسیتی هرالد، دانشمندان با مهندسی ژن ویروس‌ها توانستند باکتری‌هایی که در مقابل آنتی‌بیونیک‌ها مقاوم شده‌اند را نابود کنند. استفاده از باکتری‌خوارها کار جدیدی نیست، ولی استفاده از ویروس‌های تغییر ژن یافته به عنوان باکتری‌خوار کاری خلاقانه و جدید است.

ادامه مطلب

[ سه شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۶، ۰۸:۳۲ ب.ظ ] [ R_ Rezaei ]

[ ۰ ]

کارگاه نانو


[ سه شنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۶، ۰۷:۱۲ ب.ظ ] [ Sh_ Bahrami ]

[ ۰ ]