انجمن علمی دانشکده علوم و فناوری زیستی

دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی (ره)

همه چیز درمورد باکتری های نرمال فلورا

همه چیز در مورد باکتری های نرمال فلورا

 

نرمال فلورا باکتری هایی هستند که در قسمت های مختلف بدن که در ارتباط با خارج قرار دارند وجود دارند. این باکتری ها به طور همزیست با انسان زندگی می کنند. وجود این باکتری ها از استقرار باکتری های بیماریزا جلوگیری می کند. نرمال فلورای بدن به دو گروه تقسیم می شوند:

فلور طبیعی دائم  و   فلور طبیعی مهاجر

فلور طبیعی مهاجر برای مدت محدودی به مدت نیم ساعت تا چند هفته برروی پوست مستقر می شود چنانچه فلور دائم دچار تغییر می شوند باکتریهای فلور مهاجرتکثیر پیدا می کنند و باعث بیماری می شوند. خون و مایع نخاع فلور ندارند. 

در روده به ازای هر گرم ماده ۱۰۲۵ باکتری داریم. اگر فلور طبیعی دائم را به طریقی غیرفعال کنیم (آنتی بیوتیک) فلور مهاجر باعث بیماری می شود. فلور طبیعی دائم درجایگاه اولیه خود غیربیماریزاست. چنانچه از جایگاه اولیه به قسمت های دیگر منتقل شود بیماریزا می شود. برای مثال استرپتوکوک ویریدانس فلور طبیعی دستگاه تنفس است چنانچه وارد خون شود از طریق خون برروی دریچه های قلب مستقر شده ایجاد اندوکاردید می کند. 

نگار ایزدیان ـ عاطفه روح اللهی

گروه ششم

منبع:

www.ismicrobes.blogfa.com

 


ادامه مطلب

[ يكشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۶، ۰۱:۳۲ ب.ظ ] [ Sh_ Bahrami ]

[ ۰ ]

بخش نظرات اين مطلب
هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی